PREMI MARTÍ VIA

Beca per a la investigació oncològica

La Fundació Vallformosa i GESCO Family entreguen anualment el Premi Martí Via per a la investigació oncològica. La beca està dotada amb 30.000 euros.
Aquest premi consisteix en una beca destinada a professionals i investigadors d’àrees relacionades amb l’oncologia pediàtrica o d’adults per desenvolupar un projecte de recerca en un centre de referència nacional o internacional.
Anualment es publiquen les bases del Premi perquè els diferents centres d’investigació puguin presentar els seus projectes. Després un jurat amb experts oncològics i membres de la Fundació Vallformosa triaran el projecte guanyador. El guanyador es farà públic en un acte que tindrà lloc durant el mes de novembre.

PREMI MARTÍ VIA 2018

Dr. Xavier Ruiz i el seu equip de l’Institut d’investigació Sanitària Pere Virgili de Tarragona varen guanyar la 4a edició d’aquesta beca.

Els 30.000 euros del Premi Martí Via permetran investigar, identificar i caracteritzar el funcionalment de miRNAS regulats per la citocina TWEAK en el context del càncer de pròstata, amb el fi de trobar nous marcadors biològics que assenyalin el comportament mes o menys agressiu d’aquest tumor, la qual cosa pot generar noves dianes terapèutiques per aquest tumor, que el mes freqüent en el sexe masculí.

Dr. MORA - Sant Joan de Déu

“Paper de Ring1B en l’origen del sarcoma d’ewing’

Dres. Antonieta Salud i Anna Novell - Institut de Recerca Bio-mèdica de Lleida

PROJECTE

«DIMERIZACIONES DE HER2 COMO ELEMENTO DE DECISIÓN EN LA TERAPIA DIRIGIDA ANTI-HER2 FRENTE AL CÁNCER DE MAMA”.

Dr. David Garcia - Institut Català d’Oncologia i IDIBELL

PROJECTE

«ESTANDARDITZACIÓ D’UNA EINA IMMUNOHISTOQÍMICA DE PREDICCIÓ DE RESPOSTA AL TRACTAMENT NEOADJUVANT EN CÀNCER DE RECTE BASADA EN DUES PROTEÏNES ESTROMALS.»

EL JURAT

QUETA DOMÈNECH

Presidenta de la Fundació Vallformosa

JOSEP RAMÓN GERMÀ LLUCH

Vicepresident de la Fundació Vallformosa

Catedràtic d’Oncologia Mèdica de la UB i director d’Estratègia Clínica i Resultats a l’ICO.

MERITXELL TÀPIA FORÉS

Coordinadora Procés Assistència Crítics del Consorci Sanitari Integral (CSI)

Research Study Coordinator (CSI)

Membre Junta Directiva de la Societat Catalana de Medicina Intensiva.

MARGARITA MAJEM TARRUELLA

Oncòloga mèdica de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Responsable de la Unitat de tumors toràcics i melanoma.